بلاگ

  • همه مقالات
  • آموزش بازاریابی
  • بازاریابی پیامکی
  • باشگاه مشتریان
  • جذب مشتری
سفر مشتری برای کسب‌وکارهای محلی و نقش باشگاه مشتریان

سفر مشتری برای کسب‌وکارهای محلی و نقش باشگاه مشتریان

سفر مشتری به فرآیندی گفته می‌شود که یک مشتری از لحظه آگاهی درباره یک کسب‌وکار تا خرید و تبدیل به مشتری وفادار طی می‌کند. برای کسب‌وکارهای محلی، این سفر عموماً از آگاهی شروع شده و به تعهد و وفاداری ختم می‌شود. داشتن باشگاه مشتریان روی دستگاه پوز (POS) به کسب‌وکارهای محلی امکان می‌دهد که در هر مرحله از سفر مشتری تعامل مؤثرتری داشته باشند و وفاداری مشتری را افزایش دهند. حال به بررسی این سفر و نقش باشگاه مشتریان می‌پردازیم.

راهنمای جامع بخش‌بندی مشتریان در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

راهنمای جامع بخش‌بندی مشتریان در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

امروزه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs) برای رقابت در بازارهای پویا و متغیر، نیاز به درک عمیق از مشتریان خود دارند. یکی از مؤثرترین ابزارها برای این هدف، بخش‌بندی مشتریان است. در این بلاگ پست جامع، به اهمیت بخش‌بندی مشتریان، روش‌های مختلف آن و کاربردهای این فرآیند در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می‌پردازیم.